Eyesburn
Goblini

KONTAKT
Hala sportova "Ranko Žeravica", Novi Beograd
23. mart 2019.

Poslednje večeri festivala KONTAKT glavni muzički dogadjaj je bio koncert u Hali sportova "Ranko Žeravica" na Novom Beogradu, gde su nastupale grupe Zoster, Eyesburn i Goblini.

Pre početka koncerta poseta nije baš nešto obećavala ali se tokom nastupa grupe Zoster ona značajno popravila. Grupa potiče iz Mostara i postoje od 2000. godine. Nakon nekih personalnih promena, došlo je do stabilizacije u redovim Zostera tako da grupu čine Mario Knezović - vokal, Adis Sirbubalo - klavijature, harmonika, Atilla Askoj - gitare, vokal, Nikola Galić - bas i Goran Rebac - bubnjevi.

Grupa ima u Beogradu zavidnu reputaciju i dosta fanova što se moglo videti i čuti od prve izvedene pesme „Gavrilo“, posvećenu Gavrilu Principu. Zoster je poprilično politički aktivan i socijalno osvešćen, što se vidi u njihovim tekstovima. Nastup je počeo vrlo zanimljivo i poprilično oštro, sa jakim rifovima gitara i maltene Emersonovskim klavijaturama. No ubrzo su se pokazali i uticaje reggae, world muzike, istočnjačke muzike, domaćeg etna i hard rocka.

Mario nije baš mnogo pokretljiv na sceni, malo derviškog plesa, malo rada rukama, ali mu se ne može osporiti odličan glas. Pesme su vrlo dobre ali ponekad pate od nekih vidljivih nedostataka (Ako ne znaš reći ne, popušit ćeš sve!). Izveli su još i „Bezbolnim palicama“, „Banana Stejt“, „Američki film“ (i tu su zvučali kao Rage Against the Machine), „Ko je jamio“ (čisti etno). Klavijaturista je svirao hard rock deonice da bi onda u nekim pesmama njegov sintisajzer proizvodio zvuk koji liči na harmoniku.

Promenili su dosta muzičkih stilova tokom nastupa, nekada je to bilo odlično, a nekada i nije bilo baš tako efektno. Nastup je trajalo 75 minuta, za mene malo predugo, ali za druge ni to nije bilo dosta. Publika ih voli, zna sve tekstove. Medijski su bili veoma zanimljivi tako da je fotografa bilo na pretek isped bine. Zanimljmljivo je da smo u prvim redovima videli i poznatog hrvatskog glumca Gorana Bogdana, koji je po svemu sudeći, njihov veliki fan!

U 22:30 su krenuli čuveni Eyesburn sa izuzetnom krljačinom na početku. Vođa Kojot je svirao gitaru i sve je to više bio hard core sa reggae vokalima, nego sam reggae. Tek kod treće pesme dohvatio se trombona i onda je to zvučalo za mene, mnogo zanimljivije. Svirali su između ostalog „Its Coming Out“, „Chant“, „Foolin“, „Agony“, „War Control“.

Jedini gost na koncertu je bio bivši član Vukašin Marković, inače vođa grupe Irie FM. Tu su Eyesburn zvučali zaista moćno u pesmi „Shine“. Šteta što nije još svirao sa grupom, pošto hemija između njega i Kojota i dalje postoji.

Grupa je nastavila da kombinuje više reggae pesme, koje su ipak žestoko izvedene, i više a la Rage Against The Machine stvari. Izvedena je i čuvena „Exodus“, Boba Marleya u izuzetno nadahnutoj verziji, a takođe i „Fool Control“.

Treba napomenuti Izuzetno izvođenje pesme „Šejn“ grupe Haustor, na bis, gde je Kojot potencirao reči „Izađi i bori se“, a ostalo je više bilo instrumenratalna svirka. To je našlo vrlo pogodno tlo kod publike tako da je ovaj nastup dobio i jednu, buntovnu dimenziju. „Jedna ljubav“, poručio nam je Kojot. Zaista tako.

Završni nastup te večeri je pripao grupi Goblini. Šabački veterani srpske punk i rock scene, izašli su na binu nešto oko 00:15 i naravno već prvim akordima oduvali prisutnu publiku. Izuzetno jak, energijom nabijen koncert sa jedinstvenim pevačem Brankom Golubovićem Golubom (u kiltu naravno!) oduševio je publiku koja je pevala sve pesme zajedno sa grupom.

Publika ih je sjajno pratila a tome doprineo izabrani repertoar pesama kao što su „Luna“, „U magnovenju“, “Ona“, "Daleki put" i druge. U jednom trenutku na scenu je izašla je tročlana duvačka sekcija predvođena Dušanom Petrovićem i odsvirala nekoliko pesama sa Goblinima, „Kupi me“, „Trag“, “Nagrada“. Posebno efektna bila je verzija njihovovog velikog hita „Anja, volim te“.

Golub se pred sam kraj koncerta biranim rečima osvrnuo na svog prijatelja Tustu, preminulog frontmena grupe KUD Idijoti, u čiju čast su na bis su izveli „Marjane, Marjane", kao i još nekoliko pesama. Izuzetan nastup, odlično raspoloženje, sirova energija koja se širila na publiku i bila uzvraćena više puta, zaokružili su to sjajno veče u Hali Sportova „Ranko Žeravica“.

Za kraj možemo reći da je ovogodišnje treće izdanje KONTAKT-a potpuno ispunilo očekivanja raznovrsnim programom a pogotovo muzičkim sadržajem. Jedina zamerka se može izreći na račun preklapanja termina koncerata u oviru ove muzičke manifestacije tokom festivalskih dana. Tako je na primer u subotu Stray Dogg svirao u Elektropioniru, Urban & 4 nastupao u Subbeernom Centru dok su u Hali Sportova na Novom Beograd koncerte imali Zoster, Eyesburn i Goblini. Nije bilo lako napraviti pravi izbor, ali za ma šta ste se odlučili niste pogrešili!

tekst - slobodan vlaketić / nebojša mićković
fotografije & video - nebojša mićković

22.11.2018.